​​تولیدی و بازرگانی مکسل
مکسل، مطمئن، زیبا، منحصربفرد
۰
شرکت آسیا لوتوس آرتا

اصول طراحی فضای باز باغ ویلا

فرقی نمی‌کند یک ویلای بزرگ داشته باشید یا یک ویلای کوچک و ساده، در هر صورت طراحی فضای باز باغ ویلا نیاز به بررسی دقیق و رعایت اصول خاصی دارد تا بتوانید فضایی هماهنگ با نمای ویلا، لاکچری و مدرن را ایجاد نمایید. در این مقاله، برخی از اصول اساسی طراحی فضای باز باغ ویلا را بررسی خواهیم کرد که می تواند به شما در ایجاد یک فضای باز خیره کننده و کاربردی کمک کند.

اصول طراحی فضای باز باغ ویلا

اصول طراحی باغ ویلا

 

1. تعادل و تقارن

تعادل و تقارن اصول اساسی در هر طراحی از جمله طراحی فضای باز باغ ویلا ست. دستیابی به حس تعادل در چیدمان عناصر، فضای بصری دلپذیر و هماهنگ ایجاد می کند. تقارن را می توان با قرار دادن عناصر یکسان یا مشابه در دو طرف یک محور مرکزی ایجاد کرد. به عنوان مثال، می توانید تخت گل های مشابه یا گیاهان گلدانی یکسان در دو طرف ورودی یا مسیر اصلی ورود به ویلا داشته باشید. چراغ های باغی مکسل هم پیشنهاد خوبی برای طراحی ورودی باغ ویلا میباشد. با این حال، تعادل لزوما به معنای طراحی متقارن نیست. همچنین می توان از طریق ترتیبات نامتقارن استفاده کرد به صورتی که عناصر با اندازه ها و شکل های مختلف به گونه ای توزیع می شوند که تعادل بصری را حفظ می کند. اگر تمایل داشتید گلدان های فلزی مخصوص خودتان را طراحی کنید و بسازید، میتوانید روی کمک ما حساب کنید. با شماره 09211190125 تماس بگیرید.

 

2. استفاده از المان‌های لوکس

یکی از مهم‌ترین نکات طراحی فضای باغ ویلا، استفاده از المان‌هایی ست که به فضای شما لوکس بودن را اضافه کند. وجود المان های لاکچری در فضای باغ ویلا باعث میشود شما و مهمانانتان از تمام لحظات حضورتان در باغ ویلا لذت ببرید و احساس شگفت انگیزی را تجربه کنید که در فضای شهری قابل تجربه نیست. تعدادی از این المان‌ها شامل انواع باربیکیو، آتشدان، بخاری قارچی، مبلمان چوبی و یا فلزی مخصوص فضای باز و پنکه مه پاش میباشد. استفاده از یک دست مبل ساده، به همراه آتشدان به طور اعجاب‌انگیزی روی طراحی ویلای شما تأثیرگذار است.

 

آتشدان گازی مکسل

 

 

3. نسبت و مقیاس

نسبت و مقیاس مناسب در طراحی فضای باز باغ ویلا بسیار مهم است. اگر فضای باغ ویلای شما کوچک است، باید به نسبت آن از المان‌های کوچکتر استفاده کنید. در چنین حالتی استفاده از یک آتشدان کوچک به جای یک شومینه سنتی بزرگ بسیار منطقی‌تر است و نسبت و مقیاس المان‌های به کار رفته در باغ ویلای شما را به هم نمی‌زند. همیشه حواستان باشد که فضای خود را با المان های بسیار بزرگ پر نکنید زیرا که شلوغی آن آرامش را از شما خواهد گرفت!

 

4. اتحاد و هماهنگی اجزا

عناصر مختلف در داخل باغ، مانند اندازه درختان، درختچه‌ها و ویژگی‌های المان‌های به کار رفته در طراحی فضای باز باغ ویلا باید با هم هماهنگ باشند. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، استفاده از تم یا سبک طراحی ثابت در سراسر باغ است. به عنوان مثال اگر نمای ویلای شما مدرن است، سعی کنید برای طراحی فضای باز آن از المان‌های مدرن استفاده کنید و سراغ المان‌های سنتی نروید یا اگر سبک سنتی و ایرانی را انتخاب کرده اید فقط از المان هایی که متناسب با این سبک طراحی شده اند استفاده کنید. با تغییرات ناگهانی در سبک یا استفاده از رنگ های متغیر که ممکن است انسجام کلی باغ را مختل کند، خودداری کنید. یکی از خدمات ویژه شرکت مکسل طراحی اختصاصی بدنه آتشدان ها، گلدان های فلزی، چراغ های باغی و پنکه های مه پاش متناسب با سبک ویلای شماست! جالبه بدونید این سفارشی سازی بدنه هیچ هزینه اضافه ای برای شما نداره و میتونید تک تک المان هایی که توی باغ ویلاتون قراره استفاده بشه رو با طراحی، رنگ و سبک اختصاصی خودتون سفارش بدید.

 

طراحی منسجم باغ ویلا

 

 

5. عملکرد بهینه و کاربردی بودن فضای باغ ویلا

هرچند زیبایی فضای باغ ویلا بسیار مهم است، اما باید به کاربردی بودن آن هم توجه کنید. در مورد نحوه استفاده از باغ و طراحی متناسب با آن فکر کنید. مناطق مشخصی را برای فعالیت های مختلف مانند ناهار خوری، استراحت یا باغبانی ایجاد کنید. هنگام قرار دادن محل قرار گیری و انتخاب گیاهان، عواملی مانند قرار گرفتن در معرض خورشید، الگوهای باد و حریم خصوصی را در نظر بگیرید. علاوه بر این، عناصر کاربردی مانند مسیرها، روشنایی، و سیستم های آبیاری را برای افزایش قابلیت استفاده و راحتی باغ به کار ببرید.

برای مثال وجود پارکینگ برای پارک خودرو در ورودی باغ ویلا بسیار مهم‌تر از وجود استخر است. اگر فضای کافی برای استخر و پارکینگ به صورت همزمان را ندارید، بهتر است پارکینگ را انتخاب کنید که کاربردی‌تر است.

 

6. ملاحظات زیست محیطی

در طراحی باغ ویلا نیز باید ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شود. شاید انتخاب گیاهان زینتی در ابتدای امر بسیار جذاب به نظر برسد، اما این مورد را در نظر داشته باشید که باید وقت رسیدگی هر روزه به این گیاهان را داشته باشید. سعی کنید از گیاهان و درختانی در طراحی فضای باغ ویلا استفاده کنید که نیاز به مراقبت روزانه نداشته باشند. گونه های گیاهی بومی یا سازگار را انتخاب کنید که به خوبی با آب و هوای محلی سازگار هستند و به آب، رسیدگی و نگهداری کمتری نیاز دارند. در این صورت حتی اگر چند روز نتوانید به باغ سر بزنید، نگران از بین رفتن گیاهان نخواهید شد.

 

جمع بندی

طراحی فضای باز باغ ویلایی مستلزم در نظر گرفتن دقیق چندین اصل مهم به صورت همزمان است. در این مقاله سعی کردیم چند نکته کوتاه و مختصر را بررسی کنیم. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد و از آن لذت ببرید. این نکته را فراموش نکنید که باید تلاش کنید در عین زیبایی فضا، کاربردی بودن آن نیز حفظ شود و در عین حال حفظ و نگهداری این طراحی در آینده وقت زیادی از شما نگیرد. ما در گروه صنعتی مهندسی مکسل در کنار شما هستیم. برای طراحی و ساخت تکت تک اجزای ویلای خود متناسب با سلیقه و خواستتان روی ما حساب کنید. کافیه با ما تماس بگیرید، بقیه اش با ما.!

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش