​​تولیدی و بازرگانی مکسل
مکسل، مطمئن، زیبا، منحصربفرد
۰
شرکت آسیا لوتوس آرتا

طراحی روف گاردن

روف گاردن؛ این روزها با گسترش بی رویه آپارتمان نشینی و از بین رفتن خانه‌های حیاط‌دار، داشتن یک فضای سرسبز کوچک که حریم خصوصی داشته باشد، تبدیل به یک رویا شده است. کمتر کسی خانه‌ی حیاط‌دار دارد و حتی همین خانه‌های حیاط‌دار نیز در محاصره آپارتمان‌ها قرار دارند و حیاط تقریباً نوری دریافت نمی‌کند.

در چنین شرایطی روف گاردن‌ها یک فضای کاربردی عالی با شرایط ویژه به ساکنین آپارتمان‌ها ارائه می‌کنند که می‌تواند جایگزین حیاط‌های قدیمی باشد.

 

Roof garden

 

چرا باید روف گاردن داشته باشیم؟

روف گاردن‌ها که به عنوان باغ‌های پشت بام یا بام‌های سبز نیز شناخته می‌شوند، مزایای بی‌شماری را ارائه می‌دهند که آنها را به یک فضای ارزشمند برای محیط‌های شهری تبدیل می‌کند. در ادامه برخی از مزایای کلیدی داشتن روف گاردن را با هم بررسی می‌کنیم.

1. طراحی فضای باز فوق العاده برای بازی کودکان

یکی از مشکلات آپارتمان نشینی، نبودن فضای سبز با امنیت کافی برای بازی کودکان است. روف گاردن‌ها می‌توانند یک فضای بازی ایمن برای کودکان شما فراهم کنند. اما فراموش نکنید که برای بازی کودکان در روف گاردن حتما باید موارد ایمنی مانند نصب نرده‌های مخصوص کودکان در روف گاردن فراهم شود.

 

2. فضایی شخصی برای تفریح خانوادگی

با گسترش فضای شهری، رفتن به دل طبیعت و گذراندن چند ساعتی در آب و هوای سرسبز، مستلزم چندین ساعت رانندگی است. با طراحی روف گاردن می‌توانید این فضای سرسبز را برای خانواده خود فراهم کنید و هر زمان که اراده کنید چند ساعتی را در یک محیط شخصی سرسبز با آرامش سپری کنید.

 

3. زیبایی شناسی و ارتقاء ارزش ملک

روف گاردن‌ها جذابیت بصری ساختمان‌ها را افزایش می‌دهند و رنگ سبزی را به چشم انداز شهری اضافه می‌کنند. آنها می‌توانند به طور قابل توجهی زیبایی شناسی املاک مسکونی و تجاری را بهبود بخشند و آنها را برای خریداران یا مستاجران جذاب تر کنند. روف گاردن‌ها می‌توانند ارزش ملک را افزایش دهند و به طور بالقوه منجر به افزایش قیمت اجاره یا فروش ملک شوند.

 

 

 

طراحی روف گاردن با کمترین هزینه

با وجود مزایای بسیار زیادی که روف گاردن دارد، اما بسیاری از آپارتمان نشینان به دلیل هزینه طراحی روف گاردن، از داشتن آن صرف نظر می‌کنند. در اینجا قصد داریم چند ایده عالی برای طراحی روف گاردن با کمترین هزینه به شما ارائه کنیم.

1- استفاده از گیاهان گلدانی

در بسیاری موارد اصلی‌ترین هزینه مربوط به طراحی روف گاردن، کفپوش‌های مخصوص آن است که شرایط را برای کاشت چمن و گل و گیاه فراهم می‌کند. اما یک راه حل بسیار فوق العاده وجود دارد که می‌توان با کمک آن این هزینه طراحی فضای باز را تا حد ممکن کاهش داد و آن استفاده از گیاهان و درختچه‌های گلدانی است.

گیاهان و درختچه‌های گلدانی بسیار ارزان قیمت هستند و برای افرادی که در آپارتمان‌های استیجاری زندگی می‌کنند بهترین گزینه هستند، چرا که در صورت جابه‌جایی می‌توانید این گیاهان و درختچه‌های گلدانی را به منزل جدید انتقال دهید و روف گاردن جدید را به راحتی در منزل جدید اجرا کنید.

 

جهت سفارش انواع استند های گلدانی با ما تماس بگیرید: 09211190125

Metal flower stand

 

 

2- استفاده از آتشدان گازی

یکی از بهترین مزایای روف گاردن، امکان تفریحات شبانه و پخت غذا در فضای باز پشت بام است که هیچ مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نمی‌کند. با کمک یک آتشدان گازی متحرک می‌توانید یک فضای فوق العاده برای تفریحات خانوادگی در پشت بام ایجاد کنید.

3- استفاده از پنکه مه پاش

آب و هوای آلوده شهرها، اجرای روف گاردن را با محدودیت‌های زیادی مواجه می‌کند. در بسیاری موارد گیاهان و درختچه‌های روف گاردن به تنهایی حریف آب و هوای آلوده شهری نمی‌شوند. به خصوص اگر در شهر بزرگی مثل تهران زندگی کنید، مشکل آلودگی هوا همواره یک معضل برای طراحی روف گاردن خواهد بود.

یک راه حل عالی برای افزایش کیفیت هوا و پاکسازی هوا و همچنین خنک کردن محیط با هوای تازه وجود دارد و آن هم استفاده از پنکه مه پاش است. پنکه مه پاش شرایطی مانند باران به وجود می‌آورد و نه تنها آلودگی هوای روف گاردن را به صورت لحظه‌ای از بین می‌برد، بلکه با خنک کردن هوا، فضای مطبوعی را در روف گاردن فراهم می‌کند.

 

 

4- استفاده از چراغ باغی

نورپردازی یکی از اصول مهم طراحی روف گاردن است. برای اینکه کمترین هزینه را برای نورپردازی و طراحی روف گاردن صرف کنید، می‌توانید از چراغ‌های باغی برای روشنایی استفاده کنید. چراغ‌های باغی با امکان جابه‌جایی راحت و همچنین عدم نیاز به برق‌کشی توکار بهترین گزینه برای نورپردازی و طراحی روف گاردن هستند.

 

کلام آخر

روف گاردن مزایای زیادی از جمله مزایای زیست محیطی، ایجاد فضای سبز شهری و بهبود ارزش ملک را به همراه خواهد داشت. با استفاده از المان‌های ارزان قیمت و کم هزینه می‌توانید طراحی روف گاردن شخصی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و از داشتن یک فضای سبز شخصی در پشت بام لذت ببرید.

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش