​​تولیدی و بازرگانی مکسل
مکسل، مطمئن، زیبا، منحصربفرد
۰
شرکت آسیا لوتوس آرتا

پنکه مه پاش یا رطوبت ساز؛ آشنایی با کاربرد پنکه مه پاش در مرغداری ها و گلخانه ها

شاید شما هم تا به حال نام پنکه های مه پاش را شنیده باشید. این پنکه دستگاهی است که می توان در فصول گرم سال از آن در بخش های مختلف استفاده کرد. برای مثال می توان آن را نصب کرد و از هوای باز لذت برد. تفاوتی نمی کند که در فضای داخلی یا بیرونی به هوای خنک نیاز دارید. پنکه های مه پاش می توانند نیاز شما به هوای خنک را رفع نمایند. این دستگاه های خنک کننده در کسب و کارهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

دو مورد از مهم ترین کاربردهای این پنکه برای گلخانه ها و مرغداری ها است. استفاده از این پنکه ها در چنین فضایی برای صاحبان کسب و کارها مزایای زیادی به همراه دارد. به دلیل کاربردی بودن این تجهیزات، ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به کاربرد پنکه مه پاش برای مرغداری و گلخانه بپردازیم.

 

misting fan

 

 

معرفی پنکه های مه پاش

قبل از این که بخواهیم کاربرد این تجهیزات برای مرغداری ها و گلخانه ها را بررسی کنیم، بهتر است با آن ها آشنا شوید. پنکه های مه پاش را با نام پنکه رطوبت ساز نیز می شناسند. این پنکه یکی از تکنولوژی های نوینی است که برای خنک کردن فضا از آن استفاده می کنند. در ایران نیز این تجهیزات بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. به طوری که در فضاهای باز مختلفی مانند رستوران ها و کافه ها می توان این تجهیزات را مشاهده کرد.

در برخی فضاهای بسته برای تهویه هوا از تجهیزاتی مانند کولرها استفاده می کنند، اما با  عرضه پنکه رطوبت ساز یا مه پاش نیاز به استفاده از تجهیزات دیگر از بین رفته است. پنکه مه پاش یک جایگزین مناسب برای کولرها در فضا های باز و نیمه باز به شمار می رود. این نوع پنکه ها به گونه ای طراحی شده اند که با متصل شدن به مخزن آب می توانند مه تولید کنند و از این طریق هوای گرم را خنک نمایند. جهت آشنایی بیشتر با عملکرد پنکه مه پاش میتونید مقاله زیر را مطالعه کنید:

مقاله آشنایی با عملکرد پنکه های مه پاش  مطالعه مقاله پنکه مه پاش

با این که پنکه های مه پاش در مقایسه با دیگر تجهیزات خنک کننده مانند کولرها با قیمت کمی بالاتری ارائه می شوند، اما خرید این پنکه مزیت های زیادی برای شما به همراه دارد. کولرهای گازی و آبی از نظر مصرف برق و آب، بسیار پرهزینه و پرمصرف هستند. این امر باعث شده تا هزینه های ماهانه شما نیز به طرز قابل توجهی بالا باشد. این در حالی است که پنکه مه پاش می توانند با کمترین مصرف برق و آب، فضای شما را خنک کنند و رطوبت مورد نیاز را تامین کننده. به همین علت است که صاحبان کسب و کارها برای خنک کردن فضاهایی مانند مرغداری ها و گلخانه ها از این تجهیزات بهره می برند.

پنکه های مه پاش در مدل های مختلفی تولید و عرضه می شوند. از رایج ترین مدل های این پنکه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

 

 

 

کاربرد پنکه های مه پاش در گلخانه ها

همان طور که می دانید گلخانه ها محیطی برای پرورش گل ها و گیاهان مختلف هستند. گل ها و گیاهان برای رشد به محیطی با دمای مناسب و مرطوب نیاز دارند. بدین منظور افراد می توانند برای ایجاد چنین محیطی از پنکه های مه پاش استفاده کنند. پنکه های مه پاش می توانند دمای محیط را تا حد متعادل کاهش دهند و محیطی مناسب برای رشد گیاهان فراهم نمایند، اما کاربرد این پنکه ها برای گلخانه ها تنها به همین موضوع ختم نمی شود.

 شما می توانید با استفاده از پنکه های مه پاش نسبت به سم پاشی گیاهان نیز اقدام کنید. در این صورت تنها کافیست تا مخزن مورد نظر را به جای آب با سم مخصوص پر کنید. برای خرید پنکه مه پاش برای گلخانه ها به اولین موضوعی که باید توجه داشته باشید، اندازه و مساحت گلخانه است تا بتوانید یک پنکه با ابعاد مناسب تهیه کنید. همچنین شما می توانید در فصل زمستان نیز از این تجهیزات استفاده کنید. در این صورت گل ها و گیاهان دچار یخ زدگی نمی شوند. جالب است بدانید می توان از این تجهیزات برای از بین بردن بوهای نامطبوع در فضای گلخانه و از بین بردن گرد و غبار نیز استفاده کرد.

 

Misting fan in the greenhouse

 

 

کاربرد پنکه های مه پاش در مرغداری ها

همان طور که در ابتدا بیان شد، پنکه های مه پاش از کاربردی ترین تجهیزات برای مرغداری ها و گلخانه ها هستند. همانگونه که متوجه شدید این پنکه ها برای گلخانه ها کاربردهای متعددی داشتند. بهتر است بدانید با استفاده از این تجهیزات می توانید محیط مرغداری را هم خنک نگه داشته و رطوبت ان را کنترل کنید. رطوبت بالا در محیط می تواند برای مرغ ها و جوجه ها خطراتی به همراه داشته باشد، بنابراین شما باید همیشه دمای محیط را کنترل نمایید.

حتما تا به حال عکس ها و ویدیوهای متعددی از فضای مرغداری ها را دیده اید و متوجه شده اید که محیط مرغداری ها به گونه ای است که مرغ ها فضای کافی برای حرکت ندارند. این یعنی شما باید فضایی خنک و مناسب را برای آن ها ایجاد کنید. کنترل دما در چنین فضایی علاوه بر این که از بیمار شدن مرغ ها جلوگیری می کند، مانع از ایجاد آلودگی نیز خواهد شد. با استفاده از پنکه مه پاش می توانید نسبت به ضد عفونی کردن محیط نیز اقدام کنید.

در نهایت باید گفت که شما با استفاده از این تجهیزات می توانید محیط مرغداری را خشک نگه دارید و مرغ های خود را از انواع بیماری ها دور کنید. همچنین هزینه های خود را نیز کاهش خواهید داد.

 

Misting fan in the poultry farm

 

 

 

مزایای خرید پنکه های مه پاش

همان طور که تا به این بخش از مطالب متوجه شدید خرید پنکه های مه پاش برای مرغداری ها و گلخانه ها کاربرد زیادی دارند. با خرید این تجهیزات برای چنین محیط هایی می توانید از مزایای بی شمار آن ها نیز بهره‌مند شوید. ما در این بخش برخی از مهم ترین مزیت های خرید پنکه های مه پاش را برای شما بیان می کنیم.

قابلیت جابجایی راحت

یکی از مهم ترین مزیت هایی که می توان برای خرید این پنکه ها بیان کرد این است که شما می توانید در هر فضایی با هر ابعادی از آن ها استفاده کنید؛ زیرا جابجایی آن ها راحت بوده و  قابل حمل هستند. این در حالی است که بسیاری از دستگاه های تهویه دیگر چنین قابلیتی ندارند. البته باید بدانید که مدل دیواری پنکه مه پاش را باید بر روی دیوار نصب کرد؛ بنابراین نمی توان آن ها را با خود حمل  کرد، اما مدل های قابل حمل آن دارای چرخ هایی هستند که می توان آن ها را به راحتی به هر محلی انتقال داد.

تطبیق با هر مکان

یکی از مزیت های قابل توجه این تجهیزات این است که قابلیت تطبیق با هر محلی را دارند. این بدان معناست که شما علاوه بر این که از آن ها برای کنترل هوای گلخانه استفاده می کنید در صورت تغییر کسب و کار خود نیز می توانید از این تجهیزات مجددا استفاده کنید.

عملکرد کم صدا

پنکه های مه پاشتولید شده در شرکت مکسل دارای پمپ سایلنت هستند و صدای تولید شده از این دستگاه ها صرفا به اندازه صدای پره های پنکه میباشد.

قیمت مناسب و مقرون به صرفه

همان طور که در بخش های قبل نیز بیان کردیم یکی از مسائلی که موجب محبوبیت این تجهیزات شده این است که با قیمت مناسبی عرضه می شوند و مصرف آب و برق آن ها نیز بسیار پایین است. با پایین  بودن مصرف انرژی این تجهیزات هزینه های مصرفی شما نیز به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

نصب آسان

شما برای نصب پنکه مه پاش به تعمیرکاران و نصابان حرفه ای و باتجربه نیاز ندارید. نصب این تجهیزات بسیار راحت است و این یکی از مهم ترین مزیت های آن به شمار می رود. شما می توانید تنها با دستورالعمل های ساده ای آن ها را نصب کنید.

 

 

تهویه مطبوع هوا

پنکه های مه پاش علاوه بر خنک کردن محیط می توانند یک مزیت مهم دیگر را نیز به همراه داشته باشند و آن هم این است که عملیات تهویه هوا را انجام می دهند. این تجهیزات با شروع کار خود می توانند باعث از بین رفتن بوهای نامطبوع محیط شوند. این مزیت به خصوص برای مرغداری ها بسیار اهمیت دارد.

استفاده و نگهداری راحت

نحوه استفاده و روشن کردن این تجهیزات بسیار راحت است و شما می توانید تنها با مطالعه دفترچه راهنما، آن را روشن کنید. همچنین بهتر است بدانید نگهداری از آن ها نیز کار آسانی است و به تجهیزات خاصی برای نگهداری نیاز ندارند. و ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که بدانید برای کنترل پنکه مه پاش های تولیدی در شرکت ما، از کیت های کنترل لمسی و کنترل دار فارسی استفاده شده است که به راحتی هر شخصی بتواند با آنها کار کند. نمونه این کیتت های کنترل را در زیر میبیند:

 

Touch control of the misting fan

 

جمع بندی

پنکه های مه پاش از جمله تجهیزات کاربردی هستند که برای خنک سازی محیط کاربرد دارند. استفاده در مرغداری ها و گلخانه ها دو مورد از مهم ترین کاربردهای این تجهیزات به شمار می روند. همان طور که بیان شد استفاده از پنکه مه پاش برای محیط های مختلف مزیت های زیادی به همراه دارد که ما در این مطلب برخی از مهم ترین مزیت های آن را برای شما بیان کردیم. شما میتوانید برای طراحی و تولید هر مدل محصولی که نیاز داشته باشید، با ما تماس بگیرد.

 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش