​​تولیدی و بازرگانی مکسل
مکسل، مطمئن، زیبا، منحصربفرد
۰
شرکت آسیا لوتوس آرتا

آشنایی با انواع سیستم‌های سرمایش فضای باز

با گرم شدن هوا کم‌کم تکاپوی مردم برای خرید وسایل سرمایشی افزایش می‌یابد و اصولاً استقبال از سیستم‌هایی که مصرف انرژی کمتری دارند، بیشتر می‌شود. امروزه با پیشروی یافته‌های علمی، گونه‌های زیادی از سیستم‌های سرمایشی فضای باز به‌وجود آمده‌اند. انتخاب سیستم‌های سرمایشی فضای باز بسیار مهم است زیرا با کنترل دما، رطوبت و کیفیت هوا می‌توان فضای راحتی را ایجاد کرده و همچنین می‌توان کیفیت هوای داخل ساختمان را بهبود بخشید و سبب کاهش هزینه‌ها شد. در ادامه به بررسی انواع سیستم‌های سرمایش فضای باز و مزایا و معایب آنها می‌پردازیم.

 

outdoor cooling systems

 

سیستم تهویه مناسب

بهتر است قبل از اینکه به سراغ معرفی انواع سیستم سرمایش فضای باز برویم، چشم‌اندازی از خود سیستم و عملکرد آن داشته باشیم. سیستم تهویه به تمامی لوازمی که رطوبت، گرما و میزان جریان هوا را در فضاهای داخلی تنظیم می‌کنند تا اسباب سکونت و کار ایجاد شود، گفته می‌شود. این دستگاه مکانیکی شامل فیلتر، فن، حسگرهای دما و رطوبت و... می‌باشد.

سیستم تهویه هوا در طول زمان دچار دگرگونی های زیادی شده است اما به هرحال رسالت خود را که مهیا کردن سرما و گرما برای محیط بوده است را حفظ کرده است. در ادامه به معرفی اختصاصی سیستم سرمایش فضای باز می‌پردازیم.

 

سیستم سرمایش فضای باز

یقیناً خنک نگهداشتن محیط‌های بسته پیچیده‌تر از گرم نگهداشتن آن است، زیرا بجای خرج انرژی برای ایجاد گرما، باید تلاش کرد تا گرمای موجود در محیط را به خارج از فضای مورد‌نظر راهنمایی کرد. سیستم سرمایش فضای باز یا مه پاش که به شیوه ای مشابه کولرهای آبی کار می‌کند، آب‌های بخار شده را از طریق پمپ های اختصاصی که همراه خود دارد از راه نازل‌ها که آب را به قطره‌های ریز تبدیل کرده، به محدوده بیرون راهنمایی می‌کند. با برخورد این قطره‌های ریز شده با هوای گرم، فعل تبخیر انجام می‌شود و گرمای محیط را به فضای سرد تبدیل می‌کند.

 

انواع سیستم سرمایش فضای باز

همانگونه که می‌دانید ابزارهای سرمایشی بسیاری در بازار موجود است. سیستم‌های سرمایشی را باید مطابق با نوع فضای باز مورد‌نظر استفاده کنیم زیرا تناسب آنها با فضا نیز حائز اهمیت است. در ادامه به معرفی برخی از این سیستم‌ها می‌پردازیم.

 

سیستم‌های سرمایش فضای باز صنعتی

سیستم‌هایی که مناسب شرایط صنعتی هستند علاوه بر خنک کردن هوا، به کاهش گرد‌ و غبار محیط نیز می‌پردازند. عموماً برای فضاهای صنعتی از پنکه‌های مه پاش و دستگاه‌های رطوبت‌ساز استفاده می‌کنند.

 

Industrial fogging fan

 

سیستم‌های سرمایش فضای باز گلخانه یا باغ

گرمای شدید تابستان یکی از عوامل آسیب به گلخانه‌ها محسوب می‌شود که برای رفع این مشکل می‌توان از این نوع سیستم سرمایش استفاده کرد. سیستم سرمایش فضای باز گلخانه‌ای مصرف انرژی کمتری دارد و رطوبت مورد نیاز گل‌ها و گیاهان را تأمین می‌کند.

 

Greenhouse misting fan

 

سیستم‌های سرمایش فضای باز رستوران

یکی از راه‌هایی که می‌توان برای جذب مشتری در فصل تابستان انجام داد، ایجاد محیطی خنک و دلنشین است. به طور معمول مشتریان به فضای‌های باز رستورانی توجه بیشتری نشان می‌دهند و شما می‌توانید از این مسئله به عنوان یک پوئن مثبت برای کسب و کار خود استفاده کنید.

 

Restaurant misting fan

 

 

سیستم‌های سرمایش فضای باز خانگی

برای جلوگیری از خراب شدن گیاهان در فضای خانه می‌توان از مه پاش‌های خانگی استفاده کرد. این مه پاش‌ها می‌توانند دمای محیط را ۱۰ تا ۱۲ درجه را کاهش دهند.

 

Household misting fan

 

مزایای سیستم سرمایش فضای باز

یکی از مزایای سیستم سرمایش فضای باز، افت دمای ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای فضاهای باز می‌باشد.  کاهش گرد و غبار محیط و کاهش حشرات نیز از دیگر مزایای سیستم سرمایش فضای باز است. همچنین با بالا رفتن رطوبت هوا رشد گیاهان افزایش می‌یابد. مصرف انرژی پایین نیز از دیگر مزیت‌های سیستم سرمایش فضای باز است که سبب استقبال خریداران نسبت به این سیستم شده است.

 

پنکه مه پاش

پنکه مه پاش یا میستفن ( Mist Fan ) سیستمی است که اخیراً وارد بازار شده است و به دلیل مزیت‌های گوناگونی که دارد مورد استقبال قرار گرفته است.  پنکه مه پاش را می‌توان به عنوان جدیدترین سیستم خنک‌کننده معرفی کرد که علاوه بر خنک کردن هوا به رطوبت رسانی محیط نیز می‌پردازد. مه های تولید شده توسط دستگاه میستفن بسیار لطیف هستند و سبب خیس شدن افراد نمی‌شود. پنکه مه پاش برای تولید رطوبت به آب نیاز دارد و این آب از سوی باک آبی که در بخش پایینی دستگاه میستفن جاساز شده است تأمین می‌شود.

 باک مه پاش قابلیت جابجایی دارد و به راحتی می‌توان آن را پر کرد. البته که نوع باک مه پاش به مدل آن نیز بستگی دارد. برخی از مدل‌های مختلف مه پاش به صورت مستقیم به لوله‌های آب پیوند می‌یابند. دستگاه میستفن به برق بسیار کمی برای عملکرد خود نیاز دارد و جز دستگاه‌های پر مصرف نیست. پنکه مه پاش نسبت به دستگاه‌های دیگر خنک کننده، فضای کمتری را اشغال می‌کنند و برای هر نوع محیطی مناسب هستند. جهت آشنایی بیشتر با کاربرد های پنکه مه پاش میتونید به مقاله زیر مراجعه کنید:

مقاله آشنایی با کاربرد پنکه مه پاش

 

انواع مدل‌های پنکه مه پاش

آگاهی از انواع پنکه‌های مه پاش می‌تواند به خریداران کمک کند که بهترین انتخاب را برای محیط موردنظرشان را انجام دهند. لازم به ذکر است که پنکه‌های مه پاش به انواع دیواری، ایستاده، مخزن دار، خانگی و صنعتی تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی پنکه مه پاش صنعتی می‌پردازیم.

 

پنکه مه پاش صنعتی

این نوع از پنکه‌ها که ظرفیت بالایی نیز دارند، پنکه صنعتی می‌باشند که دارای ابعاد بزرگتری نسبت به مدل‌های دیگر مه پاش نیز هستند. همچنین این نوع میستفن از قدرت و توان خنک کنندگی بیشتری برخوردار است. این نوع از پنکه‌ها   گزینه‌ای مناسب برای محیط‌های سر پوشیده و سالن‌های بزرگ هستند.

 

مزایای انواع پنکه‌های مه پاش

روشن است که پنکه‌های مه پاش به علت داشتن مزایا و خصوصیت‌های فراوان توانسته‌اند قسمت زیادی از بازار دستگاه‌های سرمایشی را از آن خود کنند. از جمله این مزایا میتوان به عدم انتقال بیماری‌ها ‌و قابلیت جابه‌جایی آسان اشاره کرد. همچنین عملکرد بیصدا، ایجاد رطوبت محیط و استفاده در حوزه‌های کشاورزی از دیگر مزایای این پنکه‌ها می‌باشد.

 

 

نتیجه‌گیری

 

پنکه‌های مه پاش یکی از رایج‌ترین سیستم‌های تهویه هوا در عرصه جهان هستند. پنکه مه پاش با توجه به مزایایی که دارد در مدل‌های گوناگونی نیز ارائه می‌شود. این پنکه‌ها برای خنک کردن محیط‌های بیرونی تولید شده‌اند. برای خرید پنکه‌های مه پاش میتوانید به بخش فروشگاهی همین سایت مراجعه نمایید و محصولات مورد نظر خود را از جمله پنکه‌های مه پاش را از سایت تهیه نمایید.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش