​​تولیدی و بازرگانی مکسل
مکسل، مطمئن، زیبا، منحصربفرد
۰
شرکت آسیا لوتوس آرتا

آتشدان چیست و چه انواعی دارد؟

اگر بخواهیم خیلی ساده به این سؤال جواب بدهیم باید گفت که آتشدان یا فایرپیت، ظرفی است که به‌راحتی می‌توان درون آن آتش روشن کرد. ایرانیان از اولین ملت‌هایی بودند که از آتش دان برای ریختن صندل و اسپند و کندر روی آتش استفاده می‌کردند تا فضا را خوشبو کنند. امروزه کاربرد آتشدان‌ها محدود به خوشبو کردن فضا نیست.

 

wood stove

 

از اتشدان‌ می‌توان برای زیبایی محوطه، گرم کردن محیط، جمع شدن دوستان و فامیل دور آن و سپری کردن اوقات خوش استفاده کرد. شومینه و آتش دان دو المان جذابی هستند که از آن‌ها می‌توان برای طراحی محوطه‌های داخلی و خارجی بهره برد. البته اگر به دنبال راهی کم‌هزینه‌ و مقرون‌به‌صرفه، زیباتر و کم دردسر هستید، قطعاً بهترین گزینه، آتش دان است.

آشنایی با انواع آتش دان

آتشدان‌ها را می‌توان بر اساس ویژگی‌های مختلف به انواع متفاوتی تقسیم کرد. به‌عنوان‌مثال آتشدان‌ها بر اساس جنس به دو دسته مختلف فلزی و غیرفلزی تقسیم می‌شوند. آتشدان فلزی معمولاً از جنس آهن و چدن ساخته می‌شوند. این در حالی است که آتش دان غیرفلزی را در بیشتر مواقع با استفاده از بتن و سرامیک تولید می‌کنند.

همچنین ازلحاظ کاربرد در فضا نیز به می‌توان آن‌ها را به آتشدان قابل‌استفاده در محیط داخلی و قابل‌استفاده در محیط خارجی تقسیم نمود. البته باید گفت که آتش دان‌ ازلحاظ نوع سوخت نیز به دو دسته تقسیم می‌شود که در ادامه بیشتر راجع به هرکدام توضیح می‌دهیم. اگر میخواید با مزایای استفاده از آتشدان بیشتر آشنا بشید میتونید به مقاله زیر مراجعه کنید:

آشنایی با مزایای آتشدان

آتشدان گازی

این دسته همان‌گونه که از اسمشان مشخص است، به‌وسیله انرژی گاز راه‌اندازی می‌شوند. فرقی نمی‌کند که از گاز شهری استفاده کنید یا کپسول‌های حاوی گاز مایع، زیرا این محصول به‌راحتی و بدون دردسر روشن می‌شود. این آتش دان‌ به شکل‌های مختلف دایره‌ای، مربعی و مستطیلی طراحی و تولیدشده و می‌توان علاوه بر نوع فلزی، آن‌ها را از جنس‌های بتنی و سرامیکی نیز تولید کرد. لازم به ذکر است که آتشدان گازی از ایمنی بالایی نیز برخوردار است و برای استفاده در منزل بسیار مناسب می‌باشد.

آتشدان هیزمی

سوخت موردنیاز این آتشدان، هیزم است. سوختن هیزم و دود حاصل از آن، بهتر و بیشتر حس یک آتش واقعی را ایجاد می‌کند. شما حتی می‌توانید صدای سوختن هیزم‌ها را نیز بشنوید و از فضای به وجود آمده، لذت ببرید. این آتشدان‌ها به‌راحتی قابل ‌جابه‌جایی هستند و معمولاً در کنار آن‌ها مخزنی برای نگهداری هیزم‌ها وجود دارد.

 

wooden fireplace

 

این مدل قیمت مناسب‌تری دارد و اگر به هیزم دسترسی دارید، بهترین گزینه ممکن برای شما محسوب می‌شوند. بوی سوختن چوب، شکل زیبای شعله‌ها و عدم نیاز به گاز ازجمله مزایای این آتش دان هیزمی محسوب می‌شوند.

 

ساخت آتشدان مطابق با سلیقه شما

مهم‌ترین موضوع در انتخاب یک آتشدان، شکل ظاهری، زیبایی و همچنین تناسب آن با دکوراسیون فضای موردنظر است. هرچند آتشدان‌های زیادی به‌صورت آماده وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید، اما مجموعه بزرگ مکسل این امکان را ایجاد کرده است تا بتوانید دقیقاً مطابق با سلیقه شخصی خود، یک آتشدان منحصربه‌فرد را سفارش‌ دهید.

برای این کار تنها کافی است با مشاورین و کارشناسان ما تماس بگیرید و ایده‌های خود را مطرح کنید تا سفارش شما در کوتاه‌ترین زمان و با بالاترین کیفیت طراحی و ساخته شود.

 

مشاهده آتشدان ها: gas fireplace

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش