​​تولیدی و بازرگانی مکسل
مکسل، مطمئن، زیبا، منحصربفرد
۰
شرکت آسیا لوتوس آرتا

آشنایی با انواع تجهیزات و مبلمان باغی

مبلمان باغی یا مبلمان ویلایی یک نوع مبلمان مخصوص و قابل استفاده در فضای باز می‌باشد. در محوطه‌سازی تخصصی به آن مبلمان پاسیو نیز می‌گویند. این دسته از مبلمان‌ برای فضاهایی مانند بالکن، ایوان، تراس، رستوران‌ها، حیاط، محوطۀ باغ و سایر فضاهای باز مورد استقبال قرار می‌گیرند. 

هر زمان که صحبت از فضای باز می‌شود اولین نکته‌ای که ذهن افراد را درگیر خود می‌کند جنس تجهیزات و مبلمان‌ لازم برای محوطه‌سازی می‌باشد. چرا که وجود آب، باران، نم و یا هرگونه رطوبت در فضای باز منجر به آسیب‌دیدگی، پوسیدگی ناشی از تابش نور مستقیم خورشید، خرابی و یا زنگ‌زدگی آن‌ها خواهد شد. دغدغۀ دیگری که ذهن افراد را به خود معطوف می‌کند، وزن اجسام است که سنگینی آن‌ها می‌تواند مخاطراتی را به‌وجود آورد.

علاوه بر موارد ذکر شده، تجهیزات و مبلمان باغی باید از موادی با وزن سبک تولید شده باشند. به طور مثال اگر وسیله‌ای دارای ساختاری از جنس آلومینیوم یا آهن است، باید مطمئن شوید که در تهیه و تولید آن‌ها از ضد زنگ‌های‌ مرغوب و مخصوص استفاده شده باشد تا به راحتی دچار زنگ‌زدگی نشود.

 

مبلمان باغی

 

جایگاه مبلمان باغی از منظر معماری

محوطه‌سازی از دیرباز مورد توجه مردم ایران قرار داشته است. ایرانیان به طور کلی به همان میزان که به طراحی‌ فضای داخلی خانۀ خود اهمیت می‌دهند، با همان دقت و شوق به طراحی و زیباسازی محوطه‌های بیرونی نیز می‌پردازند. درواقع افراد فضایی را خلق می‌کنند که وقتی از پنجره به آن نگاه می‌کنند احساس آرامش و لذت داشته باشند.

بدیهی است که خلق یک چشم‌انداز زیبا و آمیخته با طبیعت، همیشه هرانسان آگاهی را بر سر شوق می‌آورد. علم معماری منظر به ما کمک خواهد کرد تا به این مهم دست پیدا کنیم و با ایجاد یک محیط دل‌فریب و جذاب، اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستان سپری کنیم.

محوطه‌سازی با استفاده از تجهیزات و مبلمان‌ باغی می‌تواند منظره‌ای شگفت‌انگیز را به ارمغان آورد. انتخاب گیاهان، فضای مناسبی برای آب و آب‌نما، آتشد‌ان، باربکیو، نورپردازی با استفاده از چراغ باغی، مبلمان‌ مناسب جهت استراحت و گذران وقت و بسیاری موارد دیگر به خلق لحظات بی‌نظیر کمک شایانی خواهد کرد. به همین‌ جهت است که مبلمان‌ باغی جایگاه ویژه‌ای در منظر و معماری دارد.

 

مبلمان باغی

 

 

بررسی انواع تجهیزات و مبلمان‌ باغی

 ویلا، حیاط خانه و یا باغ مکانی برای تفریح و لذت است. گذران اوقات فراغت و گذراندن زمان در کنار خانواده و دوستان در این محیط‌ها اتفاق می‌افتد. پس با چیدمان مناسب و انتخاب اصولی و صحیح تجهیزات و مبلمان باغی، به بهتر شدن چهرۀ محوطه و افزایش کیفیت آن کمک خواهید کرد.

در ادامه شما را با تعدادی از تجهیزات و مبلمان باغی آشنا خواهیم کرد.

آبنما

وجود آب به لطافت فضا و ایجاد آرامش کمک خواهد کرد. در زمان‌های گذشته از حوضچه‌های کوچک و کم عمق با فواره‌های زیبا و متعدد استفاده می‌شد و امروزه اشکال مختلفی از آب‌نماها تهیه و تولید شده است. تمام این موارد برای ایجاد یک محیط با نشاط به واسطۀ این عنصر حیاتی کمک می‌کنند.

به جرات می‌توان گفت که یکی از زیباترین تجهیزات باغی، آب‌نماها هستند که در اشکال مختلفی مانند آب‌نمای استخری، آب‌نمای مدرن و آب‌نمای نوین سنگی یا آجری، تقسیم‌بندی می‌شوند. استخر‌های کوچک و بزرگ، حوض و حوضچه‌ها نیز در دستۀ آب‌نماها قرار می‌گیرند. از کاربرد مهم آب‌نماها می‌توان به کاهش دمای محیطی اشاره کرد. فواره‌ها یا مه‌پاش‌ها به خنک‌سازی محوطه کمک ویژه‌ای می‌کنند.

در انتخاب محل جاگذاری آب­نما باید همواره مسیرهای لوله­کشی آب و دسترسی‌های آسان به آن مد نظر قرار بگیرد و همچنین باید بهترین جنس لوله‌های آب برای لوله کشی در محوطه انتخاب شود. تابش نور مستقیم آفتاب به لوله‌های پلاستیکی منجر به پوسیدگی سطحی و عمقی آن‌ها خواهد شد. بنابراین با دفن لوله‌ها در زیرزمین و لوله‌کشی اصولی می‌توان از هرگونه آسیب احتمالی این لوله‌ها جلوگیری کرد.

نصب آب­نماهای بزرگ و غول­پیکر باید توسط کارشناسان مربوطه انجام شود تا با ایجاد یک زیرساخت مقاوم و اصولی و مراحل نصب صحیح، از هر نوع سقوط و آسیب این تجهیزات دوری شود.

 

آبنما باغی

 

 

آتشدان

آتشدان‌های امروزی یا به اصطلاح مدرن علاوه ‌بر زیبایی ظاهری، قابل حمل بوده و با یک جابجایی ساده می‌توان فضاهای جدیدی در محوطه خلق کرد. عملکرد بسیار خوب و جلوۀ بصری جذاب آتشدان‌ها باعث افزایش محبوبیت این تجهیزات در بین طرفداران طراحی منظر شده است.

عنصر آتش مانند عنصر آب به هر فردی احساس خوشایندی را القا خواهد کرد و گرمای درونی و ذاتی آن بهانه‌ای است تا افراد گرد هم جمع شوند.

آتشدان‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند. از جمله می‌توان به آتشدان سنگی، فلزی، سیمانی، بتنی و آجری اشاره کرد.

 

آتشدان گازی

 

چراغ‌ باغی

نور و روشنایی همیشه در زندگی انسان‌ نقش بسزایی داشته و انسان همواره در تلاش بوده تا از ل تاریکی به سمت نور حرکت کند. در سال‌های اخیر هنر و صنعت نورپردازی با پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی همراه بوده‌اند.

نورپردازی در باغ و یا محوطه‌های باز با روش‌های مختلف و طبق سلیقۀ افراد طراحی و اجرا می‌شود. چراغ‌های باغی به گونه‌های مختلفی مانند چراغ دیواری، چراغ‌های ایستاده‌، نورهای مخفی در سطح زمین و غیره دسته‌بندی می‌شوند.

 

 

چراغ باغی

 

 

آلاچیق

شاید بتوان گفت که چادرها و پشه‌بندهای پارچه‌ای اولین گونۀ آلاچیق‌های امروزی بوده‌اند. در امان ماندن از آب باران و یا نور خورشید از مزایای کاربردی آلاچیق می‌باشد. آلاچیق‌ها به دلیل دارا بودن فضای گرم و صمیمی، مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند.

آلاچیق‌ها به گونه‌های مختلفی چون: آلاچیق های چوبی، آلاچیق‌های پارچه‌ای یا برزنتی، آلاچیق‌های سنگی و یا سیمانی در بازار موجود می‌باشند.

 

 

آلاچیق چوبی

 

باربکیو

بسیاری از طرفداران غذاهای کبابی به باربکیوها اهمیت بسیاری می‌دهند. باربکیوهای مدرن با قابلیت‌های متفاوتی که دارند در میان مردم محبوب شده‌اند. باربکیوهای فلزی نوین، باربکیوهای سنگی یا آجری، باربکیوهای بتنی و سیمانی از انواع متداول می‌باشند.

 

باربیکیو توکار

 

سرویس مبل و میز غذاخوری

مبل‌های راحتی با مواد مختلفی از جمله فلز، چوب، حصیر، پلاستیک، برزنت، پارچه‌ و غیره، مناسب با هر سلیقه‌ای طراحی و تولید شده‌اند. جنس پارچه‌های به کار رفته در آن‌ها باید ضد آب و ضد رطوبت بوده تا از هرگونه آسیب احتمالی به دور باشند.

مبل‌های نشیمن و میزهای عسلی و غذاخوری در جلوه بخشیدن به محوطه‌های باغ یا ویلا تاثیر بسزایی داشته و حس آرامش و راحتی را برای افراد به ارمغان می‌آورند.

جهت دیدن نمونه کارهای ما اینجا کلیک کنید.

 

میز و صندلی باغی

 

سایه‌بان و چتر

سایه‌بان‌ها معمولا در برابر آب برف و باران به اندازه کافی مقاوم نیستند و تنها برای محافظت ساکنین از تابش نور خورشید طراحی شده‌اند. سایه‌بان‌ها در دو نوع مختلف ثابت و متحرک در بازار وجود دارند. جنس آن‌ها عمدتا از پارچه‌های ضخیم شبیه به برزنت می‌باشد.

 

چتر باغی و سایبان

 

تاب و وسایل بازی

تاب‌های ریلکسی برای بزرگسالان و تاب‌های بازی برای کودکان می‌توانند اوقات مفرحی را برای اعضای یک خانواده به ارمغان بیاورند.

 

تاب

 

تجهیزات مکانیکی

گرم‌کننده‌های (هیتر) مکانیکی که وظیفۀ گرما بخشیدن به محیط را دارند می‌توانند بهترین گزینه برای فصول سرد در محوطه‌های باز باشند. گرمای یکنواختی که این وسایل گرمایشی از خود ساطع می‌کنند در گرم کردن هوای سرد تاثیر بسزایی دارد و شرایط را برای ماندن ساکنین در بیرون از خانه فراهم می‌کند.

 

بخاری قارچی هرمیبخاری سرامیکی تابشی

 

تجهیزات الکترونیکی

گرمای هوا در برخی نقاط منجر به آزردگی افراد می‌شود. استفاده از کولرها و مه‌پاش‌ها در بهبود شرایط آب و هوایی و فراهم کردن محیطی آرام برای آن‌ها می‌تواند بهترین گزینه باشد.

 

پنکه مه پاش

 

بررسی ویژگی‌های یک مبلمان باغی

هنگام تهیۀ مبلمان‌ باغی باید به متراژ و اندازه‌های دقیق فضای محوطه‌ای که در آن، تجهیزات مورد نظر قرار خواهند گرفت توجه لازم را داشت. انتخاب مبلمان‌ مناسب از لحاظ ابعاد، اولین معیار برای ساخت یک محوطۀ زیبا می‌باشد. بدیهی است مبلمان نباید بیش از اندازه بزرگ باشد که فضاهای خالی را از بین ببرد. همچنین مبلمان نباید از حد استاندارد کوچکتر باشد که در مقیاس محوطه زیبایی خود را از دست داده و یا اینکه با از بین رفتن کارایی آن، آسایش افراد را مختل کند.

دومین معیار در تهیۀ مبلمان و تجهیزات که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، نوع مواد و جنس به کار رفته در تولید آن‌ها می‌باشد. جنس محصولاتی که تهیه می‌شوند همواره باید با شرایط اقلیمی محیط مورد نظر سازگار بوده و بهترین عملکرد را در شرایط آب و هوایی منطقه داشته باشند.

همانطور که بیان شد، وجود مواد باکیفیت و مقاوم در برابر تابش اشعۀ نور خورشید، زنگ‌زدگی، خوردگی، پوسیدگی، آتش‌سوزی و غیره در ساختار مبلمان‌ باغی ضروری است. حتما یادتان باشد از تهیۀ مبلمانی که فاقد ویژگی‌های فوق هستند و از مواد بی‌کیفیت ساخته شده‌اند، اجتناب کنید.

 

تمام این المان های معرفی شده را میتوانید بصورت سفارشی در مکسل تهیه کنید. کافیست با ما تماس بگیرید:

09211190125

سخن پایانی

در این مقاله به ضرورت وجود تجهیزات و مبلمان‌ باغی اشاره کردیم و جایگاه آن‌ها را در منظر معماری مورد بررسی قرار دادیم. همچنین انواع مبلمان و تجهیزات لازم برای محوطه‌سازی باغ در این مبحث معرفی شدند و ویژگی‌های ضروری این تجهیزات نیز بررسی شدند.

شما نیز اگر قصد طراحی یک فضای زیبا را دارید در انتخاب انواع تجهیزات و مبلمان باغی نهایت دقت را داشته باشید. فراموش نکنید قبل از خرید باید به شرایط آب و هوایی منطقه اشراف کامل داشته باشید و با خرید تجهیزات و مبلمان با دوام به خلق یک فضای آرام و دل‌نشین کمک کنید و بهترین لحظات را در کنار دوستان و خانوادۀ خود سپری کنید.

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش