​​تولیدی و بازرگانی مکسل
مکسل، مطمئن، زیبا، منحصربفرد
۰
شرکت آسیا لوتوس آرتا

اصول استفاده از مبلمان در طراحی فضای باز ویلا

هنگام طراحی فضای باز ویلا، اصول استفاده از مبلمان نقش مهمی در ایجاد محیطی کاربردی، راحت و زیبا دارد. شاید استفاده از مبلمان در طراحی فضای باز ویلا ساده به نظر برسد، اما چند اصل کلیدی وجود دارد که باید هنگام انتخاب و چیدمان مبلمان برای طراحی فضای باز ویلا در نظر بگیرید.

 

Outdoor furniture

 

برای طراحی مبلمان فضای باز باید چه مراحلی را طی کرد؟ قدم به قدم همراه من باشید...

1. مشخص کردن هدف و کاربری فضا

با تعیین هدف و کاربری مورد نظر فضا شروع کنید. نحوه استفاده فضا را در نظر بگیرید، ممکن است کاربری یک فضا برای غذاخوری، استراحت، سرگرمی یا ترکیبی از همه‌ی این فعالیت‌ها باشد. کاربری فضا راهنمای انتخاب مبلمانی است که به بهترین وجه با نیازها و سبک زندگی ساکنان ویلا مطابقت دارد.

2. دوام و مقاومت در برابر آب و هوا

مبلمان فضای باز باید بادوام و مقاوم در برابر عوامل جوی باشد، به خصوص اگر ویلا در منطقه ای با شرایط آب و هوایی مرطوب واقع شده باشد. موادی مانند چوب ساج، آلومینیوم، آهن فرفورژه یا حصیری را برای طراحی فضای باز ویلا انتخاب کنید که به طور خاص برای مقاومت در برابر آفتاب، باران و نوسانات دما طراحی شده اند. اطمینان حاصل کنید که پارچه‌های مورد استفاده برای کوسن‌ها و اثاثه یا لوازم داخلی مقاوم در برابر شستشوی مداوم مقاوم باشند و بتوانند در برابر رطوبت و کپک مقاومت کنند.

 

جهت آشنایی با ترمو چوب ها کلیک کنید

 

3. راحتی و ارگونومی

هنگام انتخاب مبلمان در طراحی فضای باز، راحتی یک فاکتور کلیدی است که باید در نظر گرفته شود. به دنبال صندلی‌ها و مبل‌هایی  با طرح‌های ارگونومیک باشید. فراموش نکنید هرچقدر هم زیبایی محیط مهم باشد، اما اگر مهمانان و ساکنین نتوانند در آن احساس راحتی داشته باشند، عملاً فایده‌ای نخواهد داشت.

4. مقیاس و تناسب

مقیاس و تناسب برای ایجاد فضایی هماهنگ و متعادل در فضای باز ضروری است. اندازه فضای بیرونی ویلا را در نظر بگیرید و مبلمانی را انتخاب کنید که مقیاس مناسبی داشته باشد. مبلمان بزرگ می‌تواند باعث کوچکتر دیده شدن فضا شوند و همچنین جلوی رفت و آمد را بگیرند. همچنین وزن بصری و نسبت‌های مبلمان را در رابطه با فضای اطراف و سایر عناصر مانند گیاهان، مسیرها و ویژگی‌های معماری در نظر بگیرید. همه‌ی عناصر از نظر اندازه تقریباً باید در یک رنج باشند. برای مثال مبلمان بزرگ در کنار یک میز آتشدان کوچک چندان جالب نخواهد بود.

5. سبک و زیبایی شناسی

طراحی فضای باز ویلا باید به گونه ای انتخاب شود که سبک طراحی کلی ویلا را تکمیل کند. چه مدرن باشد، چه مینیمالیستی، روستایی، مدیترانه ای یا گرمسیری، مبلمانی را انتخاب کنید که با مفهوم معماری و زیبایی شناسی مورد نظر ویلا هماهنگ باشد. پالت رنگ، پرداخت و مواد مبلمان را با طراحی بیرونی ویلا هماهنگ کنید تا فضای بیرونی منسجم و از نظر بصری جذاب باشد. برای مثال اگر نمای ویلای شما سنتی و کلاسیک است، سعی کنید برای طراحی فضای باز ویلا از مبلمان سنتی و کلاسیک استفاده کنید.

6. انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری

در هنگام انتخاب مبلمان برای طراحی فضای باز ویلا این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است در آینده بخواهید دکوراسیون را تغییر دهید. به همین دلیل باید مبلمانی انتخاب کنید که تا حد امکان تطبیق پذیری لازم با دکوراسیون مختلف را داشته باشد. برای مثال مبلمان ال به دلیل محدودیت در چیدمان اصلا گزینه مناسبی برای طراحی فضای باز ویلا نیست.

به جای آن سعی کنید به دنبال مجموعه‌های مبلمان مدولار باشید که بر اساس تعداد مهمان‌ها یا عملکرد خاص فضا می‌توانند گسترش یابند.

7. تعمیر و نگهداری

ملاحظات مربوط به تعمیر و نگهداری مبلمان در فضای باز بسیار مهم است. بسته به آب و هوا و دفعات استفاده، ممکن است لازم باشد مبلمان را در فصول خاصی در داخل ساختمان نگهداری کنید و یا با روکش بپوشانید. مبلمانی را انتخاب کنید که تمیز کردن و نگهداری آن آسان باشد و کوسن‌ها یا اثاثه یا لوازم داخلی آن قابل جابجایی و قابل شستشو باشد. اگر فضای نگهداری شما محدود است، مبلمانی را با محفظه‌های ذخیره سازی داخلی یا طرح‌های چند منظوره در نظر بگیرید که می‌توانند اهداف دوگانه داشته باشند و قابلیت انتقال به داخل ساختمان ویلا را داشته باشند.

8. نور و سایه

مبلمان فضای باز باید طوری طراحی شود که هم از نظر قرارگیری در سایه و هم از نظر روشنایی، رفاه استفاده‌کنندگان را فراهم کند. هیچ کس دوست ندارد ساعات طولانی زیر آفتاب بنشیند و در عین حال هیچ کس از فضای تاریک و بدون نور در شب استقبال نمی‌کند. یکی از بهترین گزینه‌های مبلمان در طراحی فضای باز ویلا، مبلمان گرد است که به راحتی می‌تواند زیر آلاچیق قرار بگیرد و یا برای روشنایی در شب با یک چراغ مرکزی به صورت کامل روشن می‌شود.

 

Garden furniture

 

 

کلام آخر

با رعایت این اصول استفاده از مبلمان می‌توان طراحی فضای باز ویلا را به بهترین شکل ممکن انجام داد و حیاط بیرونی ویلا را به محیطی هماهنگ، راحت و جذاب تبدیل کرد. توجه دقیق به هدف، دوام، راحتی، مقیاس، سبک، انعطاف‌پذیری، و روشنایی تضمین می‌کند که بهترین سبک مبلمان را برای طراحی فضای باز ویلا انتخاب کنید. 

برای آشنایی با محصولات باغی به لینک زیر مراجعه کنید: shoping

 

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش